Továbbra is nagy siker az autópiacon a Skoda Octavia, hiszen amióta a Volkswagen vette kezébe a márkát, azóta a Mlada Boleslavban született gépek a német minőséget jelentik. Ehhez párosult a kedvező ár, ami népszerűvé tette a modellt mind az egyéni, mind a céges flották vásárlói körében.
Az új, kisköbcentis TSI (közvetlen benzin befecskendezésű, kettős feltöltésű) motorok alacsony fogyasztása és a rengeteg rendelhető gyári extra újabb dimenziókat nyit meg a vásárlók előtt. Aki szeretne egy tökéletes családi autót, amely a turbó motornak köszönhetően igen fürgén mozog dízeleket megszégyenítő 5-6 literes fogyasztással, annak most ez a modell a megfelelő választás. Az ár-érték arányt nagyon eltalálták a gyártók, hiszen ilyen minőségű német autóból újat csak jóval magasabb összegért lehet kapni.
A kis ezernégyes motor nyomatéka 250 Nm, amit nagyjából 1750 és 4500 közötti fordulaton produkál. Nulláról 100-ra mindössze 8,4 mp alatt gyorsítja fel az autót. A TSI technológiának köszönhetően ez a teljesítmény kb. egy 2300 köbcentis szívómotorénak felel meg. Fogyasztása viszont a teljesítményhez képest elenyésző: városban 6,5, országúton 4 és fél litert eszik. Jócskán növeli az autó használati értékét, hogy ilyen teljesítmény és fogyasztás mellé egy felső kategóriákhoz közelítő méret párosul. Az utastér akkora, hogy a hátsó ülésen felnőtt emberek akár keresztbe tett lábbal is elférnek. Csomagtartója a legnagyobb ebben a kategóriában. Alapból 610 literes, de az ülések ledöntésével 1740-re növelhető.
A Combihoz többféle motort választhatunk. Benzinből van 105 lóerős 1.2 TSI, 140 lóerős 1.4 TSI, 180 lóerős 1.8 TSI, dízelből 105 lóerős 1.6 CR TDI és 150 lóerős 2.0 CR TDI. Váltóból 5 és 6 fokozatú manuális, illetve az automaták kedvelőinek 6 és 7 fokozatú DSG áll rendelkezésre. A futóműre nem lehet panasz, a nagyméretű kerekekkel határozottan, az utasok számára mégis komfortosan teszi a dolgát.
A kérhető extrák sora szinte végeláthatatlan, az általunk tesztelt modellben összesen 30-féle volt. Ezek közül talán a legnagyobb újdonság az automata parkoló asszisztens, amely megkeresi az autó számára megfelelő méretű parkolóhelyet, és önállóan be is kormányozza a kocsit oda. A vezetőnek csupán a pedálokat kell kezelnie, a kormányt az automatika forgatja. Ezzel sok kellemetlen kis sérüléstől óvhatjuk meg autónkat a manapság igencsak szűkös parkolóhelyeken.
A kényelemről többek közt kétzónás automata klíma, ülésfűtés, hegymenet asszisztens, navigációs rendszer, automatikus fényerő-szabályozású bi-xenon fényszórók gondoskodnak. Persze minden plusz extrának ára van. Az új, III. generációs Octavia Combi ára 5,2 millióról indul, és a legkomolyabb felszereltségű meghaladhatja a 9 milliót is. Ezért viszont egy Golf minőségű, nagyon komoly autót kapunk.
Prófusz József
A Skoda Octavia Combi 1.4 TSI-ről még többet az Újpesti Közéleti TV Barátunk az autó című műsorának novemberi adásából tudhatnak meg: https://www.youtube.com/watch?v=RhExc20GyL8#t=159