Mérföldkőhöz érkezett a Görgey Artúr út réges-régen kezdődött története, amely hamarosan a végéhez ér, bár az ide vezető út, akárcsak a Görgey, elég rögös volt.
Ahogy azt a legtöbb újpesti tudja és tapasztalja, a Görgey Artúr út Budapest egyik legrosszabb állapotú, legrégebben felújított útja. A burkolatot utoljára 1957-ben cserélték, a meglévő villamospálya 1975-ben épült. A 2010-es önkormányzati választásokat követően kiderült, hogy bár régóta indokolt lett volna, mégsem készültek a Görgey út felújítására vonatkozóan tervek. Újpest új városvezetése elkezdte a szabályozási (helyi és fővárosi) tervek elkészítését, egyeztetését és elfogadtatását. Mindez hosszú időt vett igénybe. A tervezés megkezdését követőn Újpest Önkormányzatának forráshoz kellett jutnia a fővárosi költségvetésből. A főváros 2013-ban mondott igent a Görgey út felújítására. Nagy István és Wintermantel Zsolt fővárosi képviselők javaslatára két milliárd forintot különítettek el a munkálatokra.
A 2014 tavaszán indult felújítás első lépésként a csatorna- és vízvezeték-hálózat cseréjét végezték el, úgy, hogy a munkálatok a tömegközlekedést csak kismértékben akadályozták. Mindeközben zajlott az engedélyeztetés és a közbeszerzési eljárás folyamata. A kivitelező céggel a szerződést 2014. november 28-án írta alá a Budapesti Közlekedési Központ.
– Én, és feltételezem, minden újpesti, nagyon várjuk már, hogy megújuljon a Görgey út – mondja Kovács Péter. Itt van az SZTK, így többségünknek kikerülhetetlen ez az út, amelynek állapota egyre több bosszúságot okozott.
A február elején kezdődő építkezés során a Görgey út teljes szélességében új burkolatot kap, az út mellett új parkolók és kerékpársávok épülnek, a járdák és az út menti zöldsávok is megújulnak. A villamos vadonatúj sínpályán közlekedik majd, a felsővezeték-hálózatot és a közvilágítást kicserélik. Az utasok biztonságosabb és kényelmesebb közlekedésének érdekében minden megállóban akadálymentes peronok épülnek. A felújítás két ütemben történik majd. Az elsőben a Rákospalota-Újpest vasútállomás és az SZTK közötti szakasz készül el, a másodikban pedig az SZTK-Külvárosi kávéház közötti szakasz újul meg. Az építkezés teljes befejezése 2016 tavaszára várható.
A FELÚJÍTÁS ELSŐ ÜTEME
A építkezés első szakasza február elején kezdődik, és kb. 150 napig tart, amely során a SZTK és a Vasútállomás közötti útszakasz kerül lezárásra. A 14-es villamosok a SZTK-ig közlekednek majd, ahol ideiglenes végállomás kerül kialakításra. A tömegközlekedés biztosítása érdekében Újpest-Központból villamospótló buszjáratok közlekednek majd 12B, 14B, és 14E számozással.
A 14E (expressz) busz az Árpád út – Szilágyi utca – Külső Szilágyi út útvonalon biztosít majd közvetlen és gyors kapcsolatot Káposztásmegyerrel. A 12B és a 14B villamospótló buszjárat a 14E által nem érintett megállók érintésével közlekedik majd Rákospalotára és Káposztásmegyerre.
Ú. N.