Tarlós mindegyik metróvonalat meghosszabbíttatja

  •  
  •  
  •  

Idővel az Astoriáig jár majd a csepeli HÉV, a kis földalatti is tovább húzódik a föld alatt, az M2-es metró vonalát összekötik a csömöri HÉV vonalával, s az egykori terveknek megfelelően egészen Káposztásmegyerig jár majd a 3-as metró.

A fővárosi közlekedési fejlesztésekért is felelős Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a 2014−2020-as uniós költségvetési időszakban több jelentős beruházás előkészítését tervezi. A BKK ezek mindegyikénél a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogató nyilatkozatára vár,  ezt legutóbb levélben kérte Tarlós István főpolgármester Fellegi Tamás minisztertől. A BKK tervei szerint  elkezdenék az M1 millenniumi földalatti vasút korszerűsítésének és meghosszabbításának előkészítését, az M2 metró és a gödöllői (csömöri) HÉV összekötésének, valamint a rákoskeresztúri szárnyvonal megépítésének előkészítése is szerepel a tervekben, ahogyan az M3 metróvonal rekonstrukciója és északi meghosszabbítása Káposztásmegyerig. Pontosabban ezt is előkészíthetik 2020-ig. Ezek mellett az M4 metróvonal további ütemeinek, illetve alternatív üzemmódok megvalósíthatóságának vizsgálata is várható, aztán előkészítenék az észak−déli regionális gyorsvasút déli szakaszának építését, aminek eredményeként egykor a csepeli és ráckevei HÉV-eket meghosszabbítanák az Astoriáig. Ettől függetlenül elkészülhet a fővárosi villamos- és trolibuszhálózat egységes fejlesztési koncepciója is, és egy integrált közlekedésirányítási és intézményrendszer is kialakulhat Budapesten.

A jövőre mutató tervek előtt a BKK több jelentős közlekedési fejlesztési projektet kíván megvalósítani az Új Széchenyi terv Közlekedési Operatív Programból, a 2013-ig tartó költségvetési időszakban. Ezek között az 1-es és 3-as villamosvonalak továbbfejlesztésének megvalósítása megfelelően előkészített − a BKK hamarosan megkötheti a támogatási szerződést. A fejlesztés keretében megépül az 1-es villamos új szakasza a Fehérvári útig és megújul mindkét vonal meglévő, leromlott állapotú szakasza. A 40 milliárd forintos támogatási összeg a BKK rendelkezésére áll.

A “Budai fonódó villamosok” projekt jelenleg átalakítás alatt áll, az új projektbe az eddig is tervezett Széll Kálmán téri és Bem rakparti ágon kívül a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséggel kötött megállapodás alapján már belekerül a Széll Kálmán tér rekonstrukciójának villamosokat érintő része, valamint a kapcsolódó óbudai  17-es villamos vonalának felújítása. A projekt összköltsége körülbelül 12 milliárd forint lesz. A BKK ehhez kapcsolódóan villamos- és trolibuszjármű-beszerzési tendereket szeretne az elöregedett és az akadálymentes közlekedést nem biztosító járművek cseréje érdekében. A projekt dokumentációja júniusban elkészült, de megvalósításához egyelőre hiányzik a minisztériumi támogató levél.

A BKK a Napi Gazdaság kérdésére elmondta, a 42-es villamos XVIII. kerületi meghosszabbítását célzó projekt tervezése zajlik, a tervek szerint ez az év végéig lezárul, ezt követően megindulhat az engedélyeztetés és a területszerzés. Ezt a beruházást már a 2014−2020 közötti uniós költségvetési időszakra készítik el.
Forrás: Napi.hu