Május 1-jével állt fogalomba az első ötven újonnan vásárolt Mercedes Citaro 2 típusú alacsonypadlós autóbusz, amelynek szóló és csuklós változataiból egyaránt jutott az újpesti vonalakra.
Ahogyan korábban hírt adtunk róla, a teljesen új szóló járművek a 25-ös, 104 és 104A, valamint a 204-es és 220-as vonalakon álltak forgalomba, míg a csuklósokkal a 196-oson, és betétjáratán a 196A jelzésű buszokon találkozhatnak az utasok.
Az április 30-ai hivatalos átadáson, amelyen Orbán Viktor miniszterelnök, Tarlós István főpolgármester valamint az EvoBus GmbH képviseletében Till Oberwörder marketing, értékesítési és vevőszolgálati ügyvezető igazgató is jelen volt, elhangzott: az új járművek teljesen alacsonypadlósak, klimatizáltak, fokozottan környezetkímélők, valamint a LED-es külső és belső világításnak köszönhetően elektromos szempontból is energiatakarékosak. A járművek további előnye, hogy a felszállásnál nem fordulhatnak elő odacsukásos balesetek, valamint a végállomáson az ajtók automatikusan visszazáródnak, így az utastér nyáron nem melegszik fel, télen pedig nem hűl le.
Tarlós István főpolgármester kiemelte, hogy az új járművek beszerzése azért is kiemelten fontos, mert a fővárosiak ötvenöt százaléka tömegközlekedik, az utasok negyven százaléka pedig valamelyik buszt is igénybe veszi. Orbán Viktor miniszterelnök emlékeztetett arra, hogy utoljára nyolc évvel ezelőtt állt forgalomba új, alacsonypadlós busz Budapesten. – A buszokon napi 1,9 millió felszállást regisztrálnak, egy utas átlagosan negyed órát tartózkodik a járműveken, amelyek megtett kilométereit tekintve elmondható, hogy egy nap alatt hétszer kerülik meg a földet – tette hozzá.
A miniszterelnök hangsúlyozta: az új buszok többek, mint tömegközlekedési eszköz, a tompultság időszaka után Budapest kezdi visszanyerni az életkedvét, valamint az sem elhanyagolható, hogy a főváros vezetése húsz évig vitában állt a kormánnyal, most pedig a vezetés akar és képes együttműködni.
Mint ismert, júniusban és júliusban újabb járművek érkeznek, amelyek elsősorban szintén észak-budapesti kerületekbe és vonalakra kerülnek, de hétvégente a 30A és 230-as vonalakon is lehet találkozni velük.
szöveg és utastéri fotó: MOA