Újpest akarja a metrót

  •  
  •  
  •  

Miután a polgármester kitartó közbenjárása nyomán sikerült elérni, hogy a főváros ismét napirendre vegye a 3-as metró meghosszabbítását Káposztásmegyerig, az újpesti városvezetés előtérbe helyezi az ehhez kapcsolódó átszállási központ kialakítását.

A buszt, villamost, metrót és vasutat összekötő intermodális csomópont a Megyeri út és Külső Szilágyi út torkolatában jöhet létre. A városvezetés elkötelezett ennek megvalósításában, és mint ismert, Wintermantel Zsolt polgármester, az állami költségvetésben szereplő 3 milliárd forintos fővárosi fejlesztési keretből, pénzt harcolt ki a tervezés előkészítésére.

„Újpest Önkormányzata nem csak várja és igényli, hogy az M3 metró rekonstrukciójával, illetve északi irányú továbbépítésével kapcsolatban érzékelhetően javuljon Újpest és ezen belül kiemelten Káposztásmegyer közösségi közlekedési ellátásának színvonala, hanem ebben a munkában lehetőségünkhöz mérten készek vagyunk aktívan és kezdeményezően közreműködni” – fogalmazott Wintermantel Zsolt a BKK vezérigazgatójának május 23-án írt levelében. Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. az újpesti önkormányzat támogatását kérte a 3-as metró Káposztásmegyerig való meghosszabbításához, a vonal felújításához, állomásainak akadálymentesítéséhez. Wintermantel Zsolt polgármester természetesen örömmel vette a felkérést és adta az önkormányzat jóváhagyását a projekthez. „Ismét megerősítem a kezdeményezéssel való egyetértésem és elkötelezettségünket az M3 metróvonal rekonstrukciója és meghosszabbítása kapcsán megvalósuló előkészítési projekt sikeres megvalósítása érdekében” – nyomatékosította a polgármester.

Kártalanítás
A kéreg alatt vezetett metró-nyomvonal az Árpád út és a Szilágyi út kapcsolódásának környezetében álló, döntően lakó-funkciójú épületek tulajdonosait és lakásbérlőit a több évtizede fennálló tilalom rendkívül súlyosan érinti: az ingatlanok elvesztették forgalomképességüket, műszaki állapotuk fokozatosan romlik. Ez azt is jelenti, a projekt tervezése során feltétlenül számolni kell az érintett területek mielőbbi megszerzésével, kisajátításával is.

Közösségi csomópont
„A metró-fejlesztéshez szorosan kapcsolódva magunk is foglalkozunk káposztásmegyeri intermodális központ létesítésének koncepcionális előkészítésével” – szögezte le a polgármester. Az ÉPIT Zrt. megbízása alapján folyamatban van egy tanulmányterv kidolgozása. Ez átfogóan vizsgálja és elemzi: – a metró újabb szakasszal, több új megállóhellyel történő meghosszabbítását, – Káposztásmegyer II/A. ütemének magasságában (a Megyeri úti csomópont környezetében) egy elővárosi MÁV állomás létesítését, – az M3 metró északi járműtelepének megvalósíthatóságát.

Görgey úti rekonstrukció
A polgármester égetően fontosnak tartja, hogy mielőbb kerüljön sor a Görgey Artúr út, szintén több évtizede húzódó, komplex rekonstrukciójára. Ez a Rákospalota–Újpest vasútállomáshoz vezető egyik legfontosabb, településszerkezeti jelentőségű főútvonal, melynek teljes felújításával kapcsolatban évek óta folynak a Főváros és Újpest között az előkészítő egyeztetések.