Újpestre is jut az alacsonypadlós buszokból

  •  
  •  
  •  

Eredményesnek nyilvánította a busztendert a BKK és a BKV igazgatósága, ami egyben azt jelenti, hogy összesen százötven alacsonypadlós busz állhat forgalomba.

Az alvállalkozók által üzemeltetett 75 szóló és 75 csuklós Mercedes Citaro a régi magaspadlós Ikarusokat fogja kiváltani. Az erre vonatkozó ajánlatot a VT Transman adta be.

A jövőre forgalomba álló buszok a tervek szerint a belvárosban, Újpesten, Kelet-Pesten és Észak-Budán közlekednek majd. A tender kiírásakor feltételként szerepelt, hogy a járműveknek alacsonypadlósnak kell lenniük, padlófűtéssel, klímaberendezéssel és kamerákkal kell rendelkezniük, valamint a legszigorúbb Euro5-ös környezetvédelmi normáknak kell megfelelniük.

Szakszervezeti vezetők szerint a kiszervezés többletköltséggel jár, mert a buszüzemeltetésnek nem csak közvetlen, hanem járulékos költségei (például telephelyfanntartás) is vannak, amelyek továbbra is a BKV-t terhelik. A BKK szerint viszont pénzt takaríthat meg a főváros, hiszen a járműveket nem kell megvásárolnia.
BKV Figyelő/MOA