A Polgármesteri Hivatalt érintő személyi változásokról számolt be az újpesti önkormányzat, a közlemény szerint a belső ellenőrzések „számos szakmai-hivatali hibát tártak fel az elmúlt időszakban”.
A kommüniké hangsúlyozza, hogy a hivatal szakszerű, hatékony vezetéséért és működéséért a jegyző felel.
„A belső ellenőrzés többek között rámutatott arra, hogy a hivatal nem felel meg maradéktalanul a saját informatika biztonsági szabályzatának, amelynek megoldása ügyében a városvezetés kérésére sem történt érdemi előrelépés. Mindezek mellett a 2023. évi költségvetés, valamint 2022. évi zárszámadás tervezeteinek egyes táblázataiban is jelentős adminisztratív és számszaki hibák kerültek”
– áll a közleményben.
Az önkormányzat vezetése szerint a hatékony és felelősségteljes hivatali munkavégzés érdekében le kell vonni a megfelelő személyi konzekvenciákat, ezért
„május 31-ei hatállyal megszűnik a jogviszonya dr. Dallos Andrea jegyzőnek, valamint a költségvetési osztály és az informatikai osztály vezetőjének is”.
Az önkormányzat egyben visszautasít minden olyan állítást, amely pártpolitikai kérdésként próbálja beállítani ezeket a szakmai döntéseket.