Hamarosan elkezdődhetnek a pesti fonódó villamosprojekt II. ütemének előkészítési és tervezési folyamatai − adta hírül a BKK − Budapesti Közlekedési Központ. A fejlesztés megvalósulásával akár Budafokról Káposztásmegyerig utazhatunk majd átszállás nélkül villamossal.
Kényelmes és gyors közlekedést lehetővé tevő kötöttpályás kapcsolat valósulhat meg a jövőben, ha megépül az Újbuda–Újpest-villamostengely, melynek előkészítését és tervezését európai uniós támogatásokból kívánnák fedezni.
Az M3-as metró belvárosi szakaszának építésekor a Bajcsy-Zsilinszky úton és a Váci úton futó vágányokat felszámolták, az ott közlekedő villamosok végállomását északon a Lehel (az akkori Élmunkás) téren, délen pedig a Deák Ferenc téren jelölték ki. Így azok, akik például Újpest vagy Angyalföld a metrótól távolabbi területei felől szeretnék elérni a belvárost, átszállásra kényszerülnek. A Bajcsy-Zsilinszky úti és a Váci úti vágányok tervezett visszaépítésével átszállásmentes kapcsolat jönne létre a főváros két távol eső pontja, Dél-Buda és Észak-Pest között, vonzó közösségi közlekedési lehetőséget nyújtva az utasoknak a belvároson keresztül − írja a közlekedési vállalat.
Nemcsak vágányok épülhetnek a projektnek köszönhetően, hanem az érintett közterületek is új külsőt kaphatnak a jövőben. A villamosvágányok környezete, valamint az útpálya is megújulhat, a már meglévő szakaszokon található megállókat szintén felújítanák, akadálymentesítenék. Új külsőt kaphat a Bajcsy-Zsilinszky út és a Váci út belső szakasza, és teljesen átépülhet a Nyugati tér: a csomópontban a tervek szerint elbontanák a jelenlegi felüljárót, ezáltal létrehozva egy kellemesebb, szellősebb városi területet.
A BKK külön figyel arra, hogy az érintett területeken lakók és dolgozók, valamint a környékbeli vállalkozások is elmondják a véleményüket a tervezett fejlesztésről. Ennek érdekében több fórumon is kifejthetik majd álláspontjukat és a javaslataikat a beruházásban érintettek, valamint a témában kompetens civil szervezetekkel is egyeztetnek a szakemberek az elkövetkezendő időszakban.
A beruházás előkészítése az Európai Unió társfinanszírozásával, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Plusz (IKOP Plusz) programnak köszönhetően valósulhat meg.
ÚN