A magyarokkal fizettetné ki az orosz metrókocsik kötbérét a kormány

  •  
  •  
  •  

Egy-két héten belül elkészülhet a kormány-előterjesztés az orosz Metrowagonmash-sal szembeni BKV kötbér-követelés átvételéről. Az Orbán-kormány fizetné ki a BKV-nak a hármas metró kocsijait leszállító orosz cégtől követelt csaknem 7 milliárdos kötbért – írja több forrásra hivatkozva a Népszava.

A lépésért cserébe a kabinet hivatalos megkötése állítólag csupán annyi lesz, hogy

a fővárosi közlekedési cég kizárólag elektromos buszokat vásárolhatna a pénzből.

Éppen ezért a 7 milliárdos követelést a jelenlegi elgondolás alapján az Innovációs és Technológiai Minisztériumra (ITM) engedményezné a BKV, amely ezt követően kiszállna a perből.

A kormány képviseletében eljáró tárca pedig várhatóan szép csendben peren kívül megegyezne az orosz céggel.

A kifizetés valamilyen zöldenergia-forrás vagy a szén-dioxid-kvóta terhére történhetne.

A BKV állítólag már neki is kezdett egy feltételes elektromos buszbeszerzésre vonatkozó tender előkészítésének, hogy a lehető leghamarabb kiírhassák, amint megjön az összeg.

A Népszava ugyanakkor emlékeztet, hogy a buszok cseréjére tavaly júliusban ígért 3,2 milliárd forintos támogatást is legfeljebb jövőre kapja meg a főváros.)

A lap információi szerint a Metrowagonmash-tól követelt 7 milliárdos kötbér átruházásáról szóló tárgyalások nem sokkal a választások után kezdődhettek az Orbán- és a Karácsony-kabinet között.

A megegyezéssel a kormány jó pontokat szerezhet az orosz-magyar diplomáciai kapcsolatokban. Mivel az orosz cég látványosan nem akarja kifizetni a szükséges összeget, viszont az elhúzódó jogvitát is el akarja kerülni, így náluk mindenképp jópontot jelent a magyar kormány lépése.

A fővárosi önkormányzatnak viszont ez lenne a legrövidebb és egyúttal a legbiztosabb út ahhoz, hogy ne hosszú évek múltán jusson hozzá a pénzhez. Már amennyiben egyáltalán sikerrel végződne számára a pereskedés.

A kinek politikai, kinek gazdasági haszonnal kecsegtető manőver mindössze azoknak nem jött jól, akik ezzel gyakorlatilag zsebből fizették az erősen kudarcos metrókocsikalandot:

a magyar adófizetőknek.

, , , , , , , ,