Akár hét perc alatt eljuthatunk Újpestről Újpalotára a MÁV-val

, , , , ,
  •  
  •  
  •  

Vasárnap megnyitják az Újpalota vasúti megállóhelyet, és kísérleti jelleggel új járatot indítanak hétköznap Piliscsaba és Rákos, hétvégén Óbuda és Rákos között – közölte a MÁV-Start Zrt. Egy személyforgalomra nem használt vágányt nyitnak meg.

Új elővárosi vasúti szolgáltatás indul Budapesten, S76-os járatszámon, Rákos állomás–Újpalota–Angyalföld–Újpest–Pilisvörösvár–Piliscsaba útvonalon, 30 perces járatkövetéssel.

Az eddig az esztergomi vonalról csak Angyalföldig közlekedő elővárosi vonatok haladnak tovább az eddig csak tehervonatok által használt pesti külső körvasúton Kőbánya felé.

Az október 25-étől életbe lépő új menetrend jegyében így újra menetrend szerinti személyvonatok közlekednek a budapesti külső körvasúton és az utasforgalom birtokba veheti a MÁV saját beruházásban készült Újpalota vasúti megállóját.

„Ez még csak egy tesztüzem, a Budapest Fejlesztési Központ és a MÁV szorosan együttműködik a tapasztalatok kiértékelésében, ugyanis a vonatok rákosi végállomása ideiglenes, azok Pécel irányába történő továbbvezetését szeretnénk elérni a Budapest–Hatvan vonal jövő évi menetrendjének és a KISS motorvonatok üzembeállásának (és így átcsoportosítható FLIRT motorvonatok) függvényében”

– írta Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója a közösségi oldalán.

Mint fogalmazott:

„Célunk, hogy a frissen felújított Budapest–Hatvan vonal megújult infrastruktúráját kihasználva az S76-os vonatok segítségével jövő évtől járatsűrítést adjunk Pécel és Budapest 17. kerülete, Rákosmente számára is”

– tette hozzá Vitézy.

A fejlesztéssel az is cél, hogy új körvasúti kapcsolatok nyíljanak ezekből az irányokból,

a hatvani vonal elővárosi utasai számára Újpalota, Újpest és Óbuda felé.

A Piliscsaba és Rákos között munkanapokon félóránként közlekedő vonatok hétvégén óránként és csak az Óbuda-Rákos szakaszon közlekednek.

Az S76-os járatok a fővárosba érkezve Angyalföldön át, a Marcheggi híd után a külső körvasúton haladnak és megállnak az Újpalotán kialakított új megállóhelyen, a Drégelyvár utcai felüljáró közelében.

A korszerű, akadálymentes megállóhely átszállást biztosít a 7, 7E, 8E, 108E, 133E, 277-es buszokra, így a főváros olyan területei is gyorsabban elérhetővé válnak Piliscsaba felől, amelyek jelenleg csak több átszállással és hosszabb eljutási idővel közelíthetők meg.

Emellett javulnak az átszállási kapcsolatok a pilisi térségből Pécel-Gödöllő-Hatvan, valamint Sülysáp-Szolnok felé is – áll a MÁV közleményében.

Az S76-os vonat menetideje Piliscsaba és Rákos között 47 perc lesz. A főváros területén belül a vonatok az Óbuda és Rákos közötti távot 17 perc, az Újpest és Újpalota közötti szakaszt 7 perc alatt teszik meg.

(Képünk illusztráció)