, , ,
  •  
  •  
  •  

Március 1-től hiánypótló, új funkcióval bővül a BudapestGO: az utasok az applikáció segítségével közvetlenül érhetik el a fővárosi utasbiztonsági rendszert és jelezhetik, ha rendbontás, agresszió vagy más vészhelyzet történik a járműveken.

A Fővárosi Önkormányzat döntése nyomán, a fővárosi cégek összefogásával jön létre a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat, mely összehangoltan, ernyőrendszerben végzi a közösségi közlekedés ellenőrzését. Emellett már működik a nonstop Budapest ügyeleti központ, ahová egységesen fut be minden információ a fővárosi közlekedésről.

Az egységes irányításra azért volt szükség, hogy összehangolják az utasok biztonságáért felelős több különböző szervezet munkáját. Az utasbiztonság nemcsak a járőrök jelenlétét jelenti, hanem olyan intézkedéseket is, mint a járműveken elhelyezett kamerák, testkamerák az utaskoordinátoroknál, valamint a fokozatosan kiterjesztett első ajtós felszállás, amely mind hozzájárul a közlekedési helyzetek biztonságához. Az új szolgálat arra is lehetőséget biztosít, hogy a rászorulóknak segítséget nyújtsanak, együttműködjenek a hajléktalanellátásért felelős fővárosi és civil szervezetekkel is.

Mindezzel együtt márciustól új funkció jelenik meg a BudapestGO alkalmazásban, amely a BKK tájékoztatása szerint lehetőséget ad az utasoknak a közvetlen jelzésre: rendészeti beavatkozást igénylő esetekben (kéregetés, ittas, bódult személy stb.) ők maguk hívhatják az utasbiztonsági rendszer központi irányítószolgálatát, a személy- és vagyonbiztonságot közvetlenül veszélyeztető helyzetekben pedig a 112-t. A közlekedési vállalat a következő időszakban nagy hangsúlyt fektet az utasok tájékoztatására a biztonsági szolgáltatás hatékony használata érdekében: fontos, hogy baleset vagy veszélyhelyzet esetén – utasrosszullét, vandalizmus, agresszió stb. – továbbra is azonnal a 112-őt hívják.

Jelenleg az utasok a rendészeti munkatársaktól, illetve a személy- és vagyonőröktől közvetlenül, vagy ha nem tartózkodnak a közelben, akkor a járművezetőn vagy a jegyellenőrön keresztül kérhetnek segítséget rendészeti beavatkozást igénylő esetekben. Előbbiek azonnal intézkednek, utóbbiak a diszpécserszolgálaton keresztül hívnak segítséget.

A közös, 24 órás diszpécserszolgálatnak kiemelt szerepe van a munkatársak hatékony vezénylésében, a jelzést követően ők irányítják a helyszínre a leggyorsabban odaérő egységet, köztük a BKK zavarelhárító autójával szolgálatot teljesítő zavarelhárító-rendész párost.