Igaz, a kátyúzásnak, azaz a burkolatjavításnak nincs szezonja, de a közfelfogás mégis a tél végével kapcsolja össze a munkálatokat, hiszen a legtöbb új kátyú a hideg, csapadékos időjárás következtében alakul ki. A sokakat érintő probléma megelőzéséről, elhárításáról az önkormányzat illetékesét kérdeztük meg.
A téli fagyos, hideg hónapokban az újpesti utakon is megszaporodtak a kisebb-nagyobb lyukak, repedések, amelyek állandó munkát adnak a városüzemeltetésnek.
– Az összes önkormányzati kezelésben lévő úton dolgoznak a kátyúk kijavításán – tudtuk meg Rádi Attila alpolgármestertől. Mint mondta: a munkák egész évben folynak, évszaktól függetlenül. Télen a károk javításán dolgoznak, míg az év többi részében a megelőzésé a főszerep. – A buszok által használt útvonalak fővárosi kezelésben vannak, így ők felelnek azok karbantartásáért is – mutatott rá a városüzemeltetésért felelős alpolgármester.
– Szakembereink folyamatosan,heti terv szerint mérik fel a város útjainak burkolatát, és intézik a szükséges javításokat. Természetesen köszönettel fogadjuk a munkánkat segítő lakossági bejelentéseket a városüzemeltetési osztályon – tette hozzá Rádi Attila.
A tartós eredmény titka
Az önkormányzat az utak javításánál immár két éve új, korszerű technológiát használ. Az Aszfalt Tapasz névre keresztelt módszerrel a hibás részen kétszáz fokra hevítik az aszfaltot, majd elegyengetik, és speciális kötőanyaggal megerősítik. A technológia előnye a korábbival szemben, hogy télen is, –5 Celsius-fok felett végleges, egyenletes réteg keletkezik, tavasszal nincs szükség megújításra, nincs bontott anyag, nem használnak légkalapácsot, és a javítás is sokkal gyorsabban halad.
G.R