A 2010. évi költségvetés tárgyalásakor Molloné dr. Balog Éva képviselő (MDF) vetette fel azt a javaslatot, miszerint a testületnek fontolóra kellene vennie a tankönyvtámogatás újbóli lehetőségét. A képviselőasszony ígéretet kapott arra, hogy javaslatára egy későbbi időpontban visszatérnek.
-A zárszámadás elkészülte után láthatóvá vált, hogy a pénzmaradványból 30 MFt-ot tankönyvtámogatásra tud szánni az önkormányzat, amely kellően igazságos és szakszerű felhasználás esetén jelentős segítséget nyújthat az újpesti családoknak. Erről született döntés a legutóbbi testületi ülésen – osztotta meg a jó hírt olvasóinkkal is dr. Trippon Norbert, gazdasági ügyekért felelős alpolgármester.
Szociális érzékenység
– Már a tavalyi költségvetés tárgyalásakor is felvetettem ezt az ötletet annak érdekében, hogy a kerületben élő családok iskolakezdését megkönnyítsük – tájékoztatta az Újpesti Naplót a javaslat kezdeményezője, Molloné dr. Balog Éva. – Bizonyára sokan emlékeznek arra, hogy a ’90-es években Budapesten elsőként kerületünkben valósult meg a tankönyv-támogatási rendszer, akkori ingyenes tankönyvekhez juthattak az újpestiek. Először az általános, majd a középiskolás tanulók családja részesült a támogatásban, s ez – a visszajelzések szerint – nagy könnyebbséget jelentett számukra. A javaslatomnak tehát komoly előzménye van, és úgy gondolom, ez a probléma manapság egyre aktuálisabb. Nemcsak a tankönyvek választéka, hanem azok ára is jelentősen megnőtt. Rengeteg teher hárul a szülőkre szeptemberben, hiszen a könyveken kívül rengeteg taneszközt is vásárolni kell, nem kevés összeget kell az étkeztetésre, a kirándulásokra, a különórákra is fordítani. Önkormányzatunk nagyszerű hozzáállását, szociális érzékenységét mutatja az, hogy a képviselők az ügy mellé állnak.
– Csak önkormányzati iskolákban tanuló gyerekek részesülhetnek a támogatásban?

Hagyománnyá nemesedhet
– Az újpesti képviselők egyetértettek az iskolakezdési támogatással. Hogyan tovább?
– A Közművelődési, Oktatási Bizottság következő ülésén, május közepén tárgyalni fogja a kérdést, és annak technikai megvalósítását. Mivel a tankönyvek beszerzése legtöbb esetben az oktatási intézményeken keresztül történik, úgy gondolom, ezt a helyzetet kell kihasználni, így a lebonyolítás a lehető legkevesebb pénzmozgással fog járni. A magam részéről nem szociális alapon javasolnám az összeg szétosztását. Véleményem szerint az a legpraktikusabb és legigazságosabb megoldás, ha egységes összeghatárt határozunk meg. Néha egy intézményen belül is jelentős különbségek mutatkoznak a tankönyvcsomagokban, és azok áraiban.
– Mit gondol, hagyományt teremt a testület ezzel a döntéssel?
– Már annak is nagyon örülök, hogy a felvetésem újra szóba került, de szívből remélem, hogy a 2011. évi költségvetés tervezésénél már automatikusan számolni fog a testület a tankönyvtámogatásra szánt, célirányosan megtervezett összeggel. Nyilvánvalóan ez attól is függ, hogy hogyan alakul az ország és az önkormányzat gazdasági helyzete. Egy biztos: a 2010/2011-es tanévkezdés már sok újpesti családnak könnyebb lesz!