Mára az újpestiek hozzászokhattak ahhoz, hogy 2021. szeptember 4-e óta hétvégente korszerű, alacsonypadlós járművekkel is utazhatnak a 14-es villamos vonalán. Most újabb örömhír érkezett azok számára, akiknek könnyebbséget jelentenek a spanyol gyártmányú közlekedési eszközök.
Februártól már hétköznaponként is feltűnhetnek a CAF-villamosok a kiöregedett ČKD Tatra T5C5-flotta mellett. Igaz, egyelőre csak tesztjelleggel, és egyszerre csak egy ilyen szerelvény rója majd a síneket a vonalon, ám ez is előrelépésnek tekinthető a 30 éves tömegközlekedési útvonal történetében.
Déri Tibor polgármester a tavalyi, hétvégi villamosközlekedésre vonatkozó bejelentést követően írt levelet a Budapesti Közlekedési Központnak (BKK), amelyben a lakossági igényeket tolmácsolva arra kérte Walter Katalin vezérigazgatót, vizsgálják meg, hogy a hétköznapokra is át tudnak-e csoportosítani CAF-okat a 14-es vonalára.
A BKK válaszában közölte: hétköznapi terhelés mellett is meg kell vizsgálniuk a villamosközlekedést üzemeltető elektromos hálózat üzembiztonságát, mivel az új járművek részben nagyobb energiaigényűek, részben érzékenyebbek is a Tatráknál, és üzemzavar esetén akár 5-10 percet is igénybe vehet az újraindításuk. A Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) munkatársai tavaly szeptember-október folyamán végezték el a szükséges méréseket, amelyek eredményeként idén csatasorba állhat a vonalon a CAF-szerelvény.
Amennyiben az egy-két hónapos forgalmi tesztidőszak is pozitív eredménnyel zárul, akkor a BKK a meglévő járműállományból még egy alacsonypadlós villamost fog tudni átvezényelni a 14-es vonalára.
A további bővítés előtt egyelőre két akadály tornyosul. Az egyik a CAF-villamosok korlátozott száma, a másik, hogy a 14-es vonal jelenlegi elektromos hálózatát teljes egészében korszerűsíteni kellene, ami jelentős anyagi ráfordítást igényelne a fővárostól.