Áprilistól gyors ütemben bővítik a főváros biciklis hálózatát

, , , , , ,
  •  
  •  
  •  

Úgy tűnik, pozitív hozadéka is lesz a koronavírus-helyzetnek: a Magyar Kerékpárosklub javaslatára a főváros vezetése a budapesti biciklis infrastruktúra gyors ütemű bővítésébe kezdhet áprilisban.

“A fővárosi önkormányzat szakmai stábja elkezdte kidolgozni a kerékpáros hálózat gyors bővítésének stratégiáját, ami a lecsökkent közúti forgalom mellett is biztonságos és komfortos feltételeket teremt”

– nyilatkozta a bővítési tervekkel kapcsolatban az Indexnek Balogh Samu, a főpolgármesteri iroda kabinetfőnöke. Hozzátette, hogy folyamatosan elemzik a kialakult közlekedési helyzetet: a közúti forgalom előbb kb. 60 százalékra, majd a múlt héten kb. 50 százalékra esett vissza. Megkezdték az új kerékpáros útvonalak kiválasztását, az ideiglenes beavatkozások előkészítését. Balogh elmondása szerint a kerékpáros útvonalak megnyitását a jó idő megérkezésével,

a szokatlanul hideg idő elmúltával, április elején lesz esedékes.

A kabinetfőnök hozzátette: a város vezetése a koronavírus terjedésének megfékezése érdekében a veszélyhelyzet kezdete óta szorgalmazza, hogy a közösségi közlekedéssel szemben – ideiglenesen – alternatívát kell kínálni a város lakóinak. Sokan váltottak autóra, ám ez a megoldás egyrészt nem áll mindenki számára rendelkezésére, másrészt a város sem készíthető fel erre teljesen (például a parkolóhelyek véges száma miatt). Ezért nagyon fontos, hogy azoknak, akiknek feltétlen szükséges mozogniuk a városban, valós alternatíva legyen a biciklizés is a városban.

Ennek érdekében a főváros a veszélyhelyzet kihirdetésétől kezdve igyekszik segíteni a kerékpáros közlekedést: szimbolikus, havi 100 forintra csökkentették a Mol Bubi használati díját, valamint bevezették a Bubi online regisztrációját is, ezzel is csökkentve a személyes találkozások számát.

A Magyar Kerékpárosklub még márciusban fordult Karácsony Gergely főpolgármesterhez, levelükben több javaslatot is tettek az kerékpáros infrastruktúra bővítésére. A főpolgármesternek adott listában Budapest hiányzó kül- és belvárosi kapcsolatait, forgalomcsillapítási céljait, illetve a belvárosi metrópótló buszok elkerülését segítő, gyorsan és költséghatékonyan kijelölhető útvonalakat helyezték előtérbe. A javaslatok az alábbi térképen tekinthetők meg:

Az egyesület honlapján hosszan és részletesen felsorolják a már tervvel rendelkező, könnyen megvalósítható fejlesztéseket, mint például a Baross utcában, a Vágóhíd utcában vagy a Tétényi úton; a megtervezendő, de egyszerű beruházásokat (pl a Dohány utcában vagy a Belgrád rakparton); az ideiglenes kerékpársávok tesztjét (például a Nagykörúton végig); vagy további egyirányú utcák megnyitását a kétirányú kerékpározásnak.

A felsorolásban szerepel az újpesti Árpád úton való kétoldali kerékpársáv ideiglenes kialakításának javaslata is, amennyiben ezt a forgalmi igények megkívánják.

(Fotók: Várai Mihály / Újpest Média)