Augusztus 1-től több kerületben is emelkednek a parkolási díjak Budapesten, döntött a fővárosi közgyűlés.
A budapesti parkolási rendszerben jelenleg ötféle díjkategória van (175, 265, 350, 440, 525 forint óránként), ezen belül ugranak egy-egy szintet az árak a II., a XII., a XIII. és a XIV. kerület különböző parkolási zónáiban.
Újlipótvárosban – ahova sokan jártak át parkolni a legmagasabb díjtételt alkalmazó V. kerületből – ezentúl szintén a legmagasabb tarifát, azaz 525 forintot kell majd fizetni óránként.
A XIII. kerületben egyúttal tovább terjesztik a fizetős parkolás északi határát, augusztustól a Dugonics és a Madridi úton húzódó kerülethatárig kell majd fizetni.
A XII. kerületben egységesítik a díjzónákat, mindenhol 440 forintot kell majd fizetni óránként, valamint itt is kevesebb helyen lehet ezentúl ingyenesen parkolni, a Józsa Béla közig és az Alsó-Svábhegyi útig tart majd a fizetős szakasz.
A II. kerület a Margit híd és Szépvölgyi út között rögtön két lépcsőt is ugrik a tarifa, az eddigi 175 forint helyett 350 forintot kell majd fizetni, ahogy a Marczibányi téren is.
Zuglóban a Mexikói út és a Nagy Lajos király út között 175 helyett 265 forintba kerül majd egy óra parkolás, és fizetőssé teszik az Örs vezér tere körüli területeket is.
Az Index szerint a képviselők több átfogó döntést is hoztak a parkolási rendszerrel kapcsolatban. Eszerint a parkolási együttműködési megállapodásokat és elszámolásokat öt évre visszamenőleg közzéteszik az önkormányzat oldalán, a Budapest.hu-n.
Elindul a parkolási rendszer átfogó felülvizsgálata abba az irányba, hogy a kerülethatárokon a parkolási társaságok elfogadják a másik díjzónát is,
elgondolkodnak a progresszív várakozási díj bevezetésén, ahol a rövid távú várakozás olcsóbb, a hosszabb drágább lesz, a 15 perc türelmi időt pedig díjmentes várakozássá minősíthetik.
Megvizsgálják emellett, lehet-e a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-n kívül más lehetőség a mobilfizetés lebonyolítására, és megvizsgálják egy parkolásellenőrző szoftver kifejlesztésének lehetőségét, ami költségkímélőbb rendszert tenne lehetővé.
Felmerült, hogy csak akkor adnak ki lakossági várakozási engedélyt, ha az adott lakos nem tartozik helyi adóval (ez pár kerületben már működik), valamint, hogy a díjfizetési mentesség ne önmagában a zöld rendszámhoz, hanem a környezetterhelés mértékéhez is igazodjon.
A jövőben több rakodóhely lesz az áruszállítóknak, viszont fokozottan szankcionálnák a forgalmat akadályozó, szabálytalanul várakozó teherautókat.
Azon is dolgoznak, hogy az autómegosztó cégek egyben, utólag is elszámolhassanak a parkolási díjjal.