•  
  •  
  •  

Az Újpesten működő Göllner Mária Regionális Waldorf Gimnáziumban, a „Regiben” 2018-ban egy olyan megújulási folyamat vette kezdetét, melynek általános céljaként egy, a mai kor elvárásainak és kihívásainak megfelelni tudó, modern iskola létrehozását tűzte ki a tanári kollégium. A megpályázott és megnyert ötéves Erasmus-pályázat nagyban hozzájárul a fenti célok megvalósításához.

A program koordinátora, az iskola spanyol- és angoltanára, Bíró Katalin, aki az első év eddig megvalósult eredményeiről és a további tervekről mesélt:

„A tanári kollégium tagjaiból verbuválódott kis csapattal vágtunk bele a pályázat megírásába, és az elbírálás után kiderült, hogy a második legjobb anyagot sikerült összeraknunk a számos jelentkező közül. A legfontosabb céljaink közé tartozik a nemzetközibbé, még európaibbá válás magyarságunk ápolása mellett, fontosnak tartjuk, hogy a diákok és pedagógusok betekintést nyerjenek más európai országok életébe, kultúrájába. Ezek a mobilitási programok fejlesztik a szociális kompetenciákat, lehetőséget adnak különböző nemzetiségű és kultúrájú fiatalok és pedagógusok együttlétére, közös gondolkodásra, és persze a nyelvgyakorlásra. Az újrahasznosítás, fenntarthatóság is hangsúlyosan megjelenik a témák között, az idei tanévben spanyol diákok fognak érkezni hozzánk, hogy együtt dolgozhassunk közösségi kertünkben, majd mi látogatunk el hozzájuk jövő októberben. Mindenképp szeretnénk újat tanulni, fejlődni a projektoktatás területén is, bár szívmelengető tapasztalat, hogy a kollégák többsége szerint ebben kifejezetten jól állnak iskolánk pedagógusai. Eddig 15 tanárunknak és egy 23 fős diákcsoportnak tudtuk megadni a lehetőséget a programnak köszönhetően, hogy külföldre utazzanak, és az első év terveiben még benne van 6-8 diák és néhány tanár utazása. Az országok, ahova sikerült eljutni, Izland, Írország, Németország, Dánia, Horvátország, Spanyolország három régiója, Tenerife, Málaga, Alicante. Sok és folyamatos munkával jár a program koordinálása, de úgy érzem, kiváló lehetőség arra, hogy ezzel tegyek valamit a magyar oktatás jobbításáért, pedagóguskollégáimért, diákjainkért.”

Buga Emő, a Regi irodalom-, dráma- és kézimunkatanára Dániában vett részt kosárfonó tanfolyamon:

„Anne Mette Hjornholm saját vesszőültetvényén termesztett alapanyaggal dolgozik, nála tölthettem néhány napot egy nemzetközi csapat társaságában. Jómagam kezdő kosárfonónak számítok, számos új technikát sajátítottam el, különböző kosáralap-készítéseket, kosárkarózási megoldásokat, káváskosár készítést, ír fonást. Iskolánkban a kosárfonás kilencedik osztályban jelenik meg. Ez a korosztály teljében van annak az erőnek és figyelemnek, ami ehhez a tevékenységhez szükséges, és a kosárfonás támogatja őket ezek becsatornázásában és megélésében, a folyamat végén pedig ott az élmény, hogy valami megszületett a kezeik között. A célom az volt, hogy tanuljak, fejlődjek, megtaláljam azt a technikát, ami a legideálisabb az iskolai keretek között. Hosszú távú célom, hogy akinek megtetszik ez a mesterség, annak lehetőséget biztosítsak a fejlődésre mondjuk szakkör formájában. A kosárfonáson túl óriási élmény volt közelről látni a dánok viszonyulását a világhoz, a közösségi léthez, bepillantást nyerni hétköznapjaikba.” A Regi Erasmus programja a következő években is folytatódik.

Kucsinka Gabi

, , ,