Korszerű utastájékoztató táblákat helyeztek ki Újpest-központban és a Lehel téren

  •  
  •  
  •  

Újpest-központban és a Lehel tér környezetében is megújultak az utastájékoztató táblák − adta hírül a BKK – Budapesti Közlekedési Központ. Ezentúl könnyebben, gyorsabban tájékozódhatnak az utazók.

A főváros további két csomópontjában vált áttekinthetőbbé az utastájékoztatás − számol be a közlekedési vállalat. A korszerű, de kifakult utastájékoztató táblák és a megkopott KRESZ-táblák cseréjével nemcsak a tájékozódás vált egyszerűbbé, hanem Újpest-központ környezete is rendezettebbé, tetszetősebbé vált. A Lehel téren a metrópótlás idejéről ott maradt, immár fölöslegessé vált megállóhelytáblákat tartó oszlopokat leszerelték, és új, korszerű utastájékoztató táblákat helyeztek ki.

A BKK az ügyfelei szokásait és gondolkodásmódját szem előtt tartva, logikusabban elhelyezett információkkal, közérthetőbb elemekkel segíti a közlekedőket. Ezentúl például a járatszámok és a célirányokat mutató táblák is megjelennek a felújított felületeken, ami abban segít a BKK ügyfeleinek, hogy távolról is láthassák, milyen járatok érhetők el az adott megállóból. Korábban az ügyfelektől több észrevétel érkezett a hiányos, megkopott információs táblák és a nehezebben érthető iránymutatás miatt.

fotó: BKK – Budapesti Közlekedési Központ

A társaság nemcsak az elhasználódott, tönkrement eszközöket cseréli, hanem – ahol az indokolt – új megoldásokat is alkalmaz. A BKK egyedi azonosító kódokkal segíti, hogy az utasok könnyebben megtalálják a számukra megfelelő járatokat azokon a végállomásokon, ahol több vonalra is fel lehet szállni. A jól látható, betűk és / vagy számok kombinációját tartalmazó kódok (például A2, C5, vagy 1, 2, 3 stb.) megjelennek a megállóhelyi oszlopon és a BKK webes felületein elérhető térképeken is.

Ez a megoldás akkor is hasznos, ha egy forgalmi változás miatt egy-egy buszjárat másik megállóhelyről indul. Ilyenkor az új kódok alapján könnyebben lehet azonosítani, hogy a terelt útvonalon közlekedő buszra melyik megállóban lehet felszállni.

A Budapesti Közlekedési Központ lépésről lépésre végzi a teljes utastájékoztató rendszer felújítását. Az elmúlt két évben több mint 20 csomópontban vált korszerűbbé a tájékoztatás, a következő hetekben, hónapokban pedig újabb forgalmas helyszíneken folytatják a munkát a BKK szakemberei.

ÚN

, , , , ,