Megyünk a suliba! – Ezeket érdemes tudni az általános iskolai beiratkozásról

  •  
  •  
  •  

Most kezdődik az általános iskolai beiratkozás a 2022/2023-as tanévre. Ennek kapcsán utánajártunk, mire kell figyelniük a szülőknek, illetve milyen újpesti tanintézmények közül választhatnak a családok.

Beiratkozási egyszeregy

A szülők vagy a gondviselők a gyerekeket április 21-én, csütörtökön és április 22-én, pénteken, 8 és 19 óra között írathatják be a lakóhelye szerint illetékes, vagy a választott oktatási intézménybe. A körzetes iskolák az alábbi keresőfelületen találhatóak meg online formában: https://kir.hu/korzet.

Fontos, hogy az eljárás során személyesen kell megjelenni, nem elegendő előzetesen a KRÉTA felület e-ügyintézésén keresztül beküldjék gyermekeik adatait – bár erre is van lehetőség, ez csak meggyorsítja a folyamatot –; be kell mutatni a gyermek személyi igazolványát és lakcímkártyáját.

A tanköteles korba lépő sajátos nevelési igényű gyermeket a szakértői bizottság véleményében kijelölt intézmény hivatalból felveszi, a szülők viszont kötelesek a megjelölt időpontig beíratni az adott intézménybe. A nemzetiséghez tartozó jelentkezőt – ha a felvételi követelményeknek megfelel – a nemzetiség nyelvén vagy a nemzetiség nyelvén és magyarul tanító iskolába, tagozatra, osztályba, csoportba fel vagy át kell venni.

A beiratkozásról az ezzel kapcsolatos önkormányzati felhívásban olvashatók további információk.

Miből választhatunk Újpesten?

A IV. kerületben számos általános iskola működik, amelyek más-más előnyöket biztosítanak a gyermekek számára. Alábbi listánkkal igyekszünk megkönnyíteni a választást.

Az Angol Nyelvet Emelt Szinten Oktató Általános Iskola (1046 Budapest, Fóti út 66.), ahogy a neve is jelzi, különös hangsúlyt fektet az angol nyelv oktatására, de az ide jelentkező gyerekek az egészséges életmód rejtelmeit is megismerhetik, fejleszthetik önismeretüket és digitális kompetenciáikat is.

Az Újpesti Bajza József Általános Iskolában (1046 Budapest, Bajza u. 2.) a gondolkodás és a képességek fejlesztése, az alapműveltség megteremtése, a személyiségfejlesztés és az egészséges életmódra nevelés a legfőbb cél.

Az Újpesti Bene Ferenc Általános Iskolában (1043 Budapest, Munkásotthon u. 3.) a tanulás mellett a sport játssza a kiemelkedő szerepet. A fogyasztói és környezettudatosságra egyaránt nevelő intézmény tágas tornateremmel, külön dzsúdóteremmel, nyelvi laborral, informatikateremmel, okostanteremmel, fitneszteremmel, gumi borítású sportpályával, futópályával és játszóudvarral várja az elsősöket.

Az Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Gimnázium (1048 Budapest, Bőrfestő u. 5–9.) komplex személyiség-, készség- és képességfejlesztő, tevékenységközpontú intézmény, ahol a személyesség, a méltányosság, a hozzáférés, az értékteremtés és értékközvetítés, a partnerközpontúság, az esélyegyenlőség és a tehetséggondozás elve alapján zajlik az oktatás.

Az Újpesti Óvoda, Általános Iskola, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézményben (1041 Budapest, Venetiáner u. 26.) a sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai foglalkoztatását és a tanköteles korú tanulók iskolai nevelését, oktatását látják el specifikus gyógypedagógiai módszerekkel.

Az Erkel Gyula Újpesti Zenei Alapfokú Művészeti Iskola (1042 Budapest, István út 17–19.) a kultúra és a művészet ápolását, a zeneszerető és zeneértő közönség felnevelését és a kiemelkedő tehetségek pályára irányítását tartja a legfontosabb küldetésének.

Az Újpesti Halassy Olivér Német Nyelvet Emelt Szinten Oktató Általános Iskola és Nyelvoktató Nemzetiségi Iskolában (1043 Budapest, Pozsonyi u. 3.) a nyelvoktatás mellett fontos a mozgásra, az egészséges életmódra nevelés.

Az Újpesti Homoktövis Általános Iskola (1048 Budapest, Homoktövis utca 100.) a XXI. századi tanulási képességeket: a kreativitás, a kommunikáció, a kritikai gondolkodás és az együttműködés fejlesztését helyezi előtérbe.

Az Újpesti Karinthy Frigyes Magyar- Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola (1048 Budapest, Hajló u. 2.) a nyelvoktatás mellett a továbbtanulásra való felkészítést, az ismeretszerzés fortélyainak és a szociális készségek elsajátításának tulajdonít nagy fontosságot.

Az Újpesti Károlyi István Általános Iskola és Gimnázium (1041 Bp., Erzsébet u. 69.) célja, hogy a nyolcadik év végére a tanulókban életre hívja a továbbtanulás igényét, és képessé tegye őket az egyéni adottságaiknak leginkább megfelelő középfokú iskola elvégzésére.

A Lázár Ervin Általános Iskola (1043 Budapest, Erzsébet u. 31.) célja, hogy tanulóit a tudás, a művelődés iránt fogékonnyá, nyitottá, érdeklődővé tegye, felvértezze a tárgyilagos és logikus gondolkodás képességével és az ismeretszerzés és -bővítés technikájával.

A Megyeri Úti Általános Iskola (1044 Budapest, Megyeri út 20.) diákjai – a Pécsi Tudományegyetemmel és az Eszterházy Károly Egyetemmel közös programjának hála – kooperatív matematikai kártyajátékokkal, illetve informatikai alkalmazásokkal sajátíthatják el a tananyagot.

A Pécsi Sebestyén Ének-Zenei Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola (1041 Budapest, Lőrinc u. 35–37.) érző lelkű, a művészetekre és a tudományra nyitott, de a gyakorlati életben is helyüket megálló fiatalok nevelését tekinti küldetésének. Az oktatók külön figyelmet szentelnek az egyéni képességek kibontakoztatására.

Az Újpesti Szigeti József Utcai Általános Iskolában (1041 Budapest, Szigeti József u. 1–3.) a gyerekek alapvető műveltséget, korszerű ismereteket, használható tudást és erkölcsi-etikai értékeket kaphatnak.

Az Újpesti Szűcs Sándor Általános Iskola (1044 Budapest, Ugró Gyula sor 1–3.) biztos alapismereteket adó, tanulói tevékenységre alapozott oktatást, tartalmas és sokszínű tanórán kívüli foglalkozást kínál a leendő diákoknak.

, , ,