Polgármesteri összefogás az újpesti és a dunakeszi közlekedési csomópont ügyében

, , , , , ,
  •  
  •  
  •  

Az észak-pesti agglomerációs útvonalak egyik leggyűlöltebb része a Káposztásmegyer és Dunakeszi határán lévő csomópont. Dugók, veszélyes, szinte kivitelezhetetlen besorolási manőverek keserítik meg az autósok mindennapjait, a gyalogosoknak pedig gyakorlatilag lehetetlen átmenni egyik oldalról a másikra.

A jelenlegi elképzelések szerint a településhatáron lévő vasúti aluljárónál, illetve az Auchan felől is függetlenített kanyarodósáv csökkenthetné a torlódást, mindezt úgy, hogy a Budapest irányába haladó forgalom se lassuljon. Ezek mellett a gyalogosokra is tekintettel kell lenni, számukra már évek óta nem áll rendelkezésre zebra ezen a szakaszon. A kivitelezés második ütemében jelzőlámpák telepítésével is számolnak.

A terület tehermentesítése régóta napirenden van, de érdemi esély a megoldásra eddig nem látszódott. Déri Tibor polgármester kezdeményezésére most újraindulnak a tárgyalások a szomszédos város vezetőjével, hogy egy korszerű közlekedési csomópont kialakításával mielőbb sikerüljön feloldani a káoszt a Külső Szilágyi utat Dunakeszivel összekötő úton.

Bármekkora igény is volt a fejlesztésekre, évekig nem történt semmi. Habár a hajlandóság egy idő után már nemcsak Dunakeszi részéről volt meg, hanem a korábbi IV. kerületi vezetés is beadta a derekát, a tervek előkészítése mégis megrekedt.

Az újpesti oldalon naponta kialakuló torlódás főként a dunakeszi lakosok életét nehezíti meg. Ezért a tervezett csomópont is elsősorban az ő érdekeiket szolgálná. Ezt tudomásul véve született meg az az elhatározás, hogy bár a szükséges közlekedési fejlesztés a IV. kerületben valósulna meg, annak költségeit az agglomerációs település vállalná.

Mivel azonban egyáltalán nem bevett gyakorlat, hogy nem a terület tulajdonosa állja az anyagiakat, megrekedt a folyamat. További késlekedést okozott, hogy eleinte a tervek sem kapták meg Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. jóváhagyását. Tavaly júniusban mégis létrejöhetett a minden érintett által támogatott együttműködési megállapodás, de a mostohagyerekként kezelt projekt ezek után sem pörgött fel.

Végül idén került újra szóba a Külső Szilágyi úti probléma. Az akkor néhány hónapja hivatalban lévő új polgármester, Déri Tibor egy februári lakossági fórumon biztosította Benkő Tamást, Dunakeszi területileg illetékes egyéni képviselőjét arról, hogy

Újpest számol a fejlesztéssel, és ennek költségvetési vonzataival is.

A IV. kerület vezetése most felgyorsította az ügyet, és szeptember közepére tárgyalásokat kezdeményezett Dunakeszi polgármesterével, hogy ezzel is közelebb kerüljenek az emberek egy praktikusabb – és biztonságosabb – közúti összeköttetéshez.

Kovács-Szemkeő Júlia