Tüskeváras gyerekek terápiáját segítette Szilágyi Áron

  •  
  •  
  •  

Szilágyi Áron háromszoros olimpiai-, világ- és Európa-bajnok kardvívó, a MOL Alapítvány jószolgálati nagykövete az újpesti Tüskevár Általános Iskola és Gimnázium autizmus spektrumzavarral élő kisiskolás diákjaival közösen vett részt a MOL Gyermekgyógyító Program egyik idei nyertese, a Hópárduc Alapítvány fejlesztő falmászó foglalkozásán.

A kiváló sportoló ezzel is szerette volna felhívni a figyelmet a beteg, fogyatékkal élő vagy a lelki egészség szempontjából veszélyeztetett gyerekek gyógyulását segítő élmény- és művészetterápiás programok fontosságára.

A MOL Alapítvány a MOL Gyermekgyógyító Program keretében 2006 óta segíti a fizikai és mentális nehézségekkel élő gyermekeket. Idén többek között a Hópárduc Alapítványt is támogatták abban, hogy kiscsoportos fejlesztő falmászó foglalkozásokat tarthassanak az újpesti Tüskevár Általános Iskola és Gimnázium autizmus spektrumzavarral élő kisiskolásai számára.

A foglalkozásokon a gyermekek alacsony magasságban másznak oldalazó mozgással, úgynevezett boulder technikával, az esetleges sérülésektől pedig egy vastag szivacs védi őket. A fiatalok a falon és a földön közösen oldanak meg játékos feladatokat (például: adott színű fogások érintésével kell begyűjteniük egy kirakós darabjait), amely során mozgáskoordinációjuk javulása mellett a figyelmük is koncentráltabbá válik, valamint szociális képességeik is észrevétlenül fejlődnek.

„A falmászás számomra a fejlődést szimbolizálja, azt, hogy mindenki lehet jobb, ügyesebb, törhet magasabbra. Persze a fejlődésnek komoly ára van: összpontosítás, szorgalom, kemény munka. Ugyanakkor a megfelelő segítség mellett és jó közösségben a legmagasabb csúcsok sem elérhetetlenek”

– mondta el a segítő munkával kapcsolatos gondolatait Szilágyi Áron olimpiai bajnok.

Sterczer Hilda, a Hópárduc Alapítvány kuratóriumi elnöke hozzátette:

“A falmászás és a hegymászás sajátossága, hogy nem egymással versenyzünk, hanem önmagunkat győzzük le. A Hópárduc Fejlesztő Falmászás során a gyermek folyamatosan sikerélményt kap azáltal, hogy újra meg újra meghaladja önmagát.”

, , , , , , , , ,