Lakossági fórumot tartott a BKK − ezek a hálózati fejlesztések valósulhatnak meg Újpesten

  •  
  •  
  •  

Lakossági fórumot tartott a BKK − Budapesti Közlekedési Központ az Újpest közösségi közlekedését érintő hálózatfejlesztési tervekről február 2-án. A Lóverseny téri Közösségi Házban rendezett kétórás eseményen a vállalat szakemberei több elképzelést is felvetettek és a helyiek véleményét, ötleteit is meghallgatták.

A BKK Agóra elnevezésű lakossági fórumon a közlekedési központ szakemberei, Bodor Ádám mobilitásfejlesztési igazgató, Kovács Bendegúz társadalmi kapcsolatok vezető és szakszóvivő és Schulek Tibor, a közösségi közlekedés szolgáltatásfejlesztési osztály vezetője vázolták a IV. kerület közösségi közlekedését jelenleg leginkább érintő problémákat és kérdéseket, illetve az ezek megoldására született terveket.

Az eseményen részt vett Déri Tibor, Újpest polgármestere, Perneczky László alpolgármester és Czinke Sára, Rácz Norbert, Szecsődi Tamás és Vasvári László önkormányzati képviselők. Az esemény fórum jellegéből adódóan nemcsak előadásnak, hanem párbeszédnek is helyt adott, a felvetett ötletek kapcsán a megjelentek kifejtették véleményüket és egyéb javaslatokkal is éltek.

fotó: Várai Mihály

Az est során megvitatott legfontosabb téma Megyer és Káposztásmegyer városrészek közösségi közlekedési összekötése volt, mely számos ott élő, különösen a családosok számára jelent nagy segítséget, akik jelenleg csak autóval tudják iskolába, sportolni vinni a gyerekeket vagy bevásárolni járni. A probléma megoldására a BKK több lehetőséget is megvizsgált és két fő felvetéssel állt elő. Az első a 196-os autóbuszjárat meghosszabbítása a Megyeri úton keresztül Káposztásmegyer Szilas-patakig vagy, ha van rá lakossági igény, akár a Farkaserdő mellett Káposztásmegyer II. lakótelepig.

A másik, alternatív javaslat a jelenleg „betétjáratként” közlekedő, a Megyeren lakók Újpest-központ metróállomáshoz való eljutását kiszolgáló 147-es autóbusz továbbvezetése Káposztásmegyer Szilas-patakig, esetleg Káposztásmegyer II-ig. Ebben az esetben bizonyos járatok továbbra is az eredeti útvonalon közlekednének, hogy a 147-es a megszokott sűrűséggel láthassa el „betétjárat” funkcióját, mások viszont meghosszabbított útvonalat járnának be.

Szintén megvitatták a szakemberek és a helyiek a népszerű, Újpalotát és Békásmegyert összekötő 296-os és az Újpalota és Káposztásmegyer Szilas-patak között közlekedő 296A buszjáratok sűrítésének ötletét, illetve az utóbbi járat meghosszabbítását a késő esti órákban Káposztásmegyer Mogyoródi-patakig. A közlekedési vállalat terve szerint a menetrend felduzzasztását követően ezek a járatok válthatnák fel a kihasználatlan és ezért megszüntetésre javasolt 126A buszjáratot azokban a napszakokban és ünnepnapokon, amikor a Dunakeszi Auchan zárva tart, ezért a 126-os járat nem közlekedik.

fotó: Várai Mihály

A szakemberek vizsgálják továbbá annak a lehetőségét, hogy a 296-os és 296A a mostani útvonal helyett a 14-es villamossal párhuzamosan, az Atlétikai stadionnál közlekedjen Rákospalotáról Káposztásmegyerre és vissza, mely gyorsabb eljutást biztosítana a lakótelepre. Az útvonalból így kieső Újpest-kertvárosi rész elérését a jelenleg Újpest-városkapu és Rákospalota-Újpest vasútállomás között közlekedő 121-es buszjárat Káposztásmegyerig történő meghosszabbításával kívánnák megoldani.

Harmadik pontként felvetették a tervet, miszerint a 12-es villamos az 1995 előtti útvonalához visszatérve Rákospalota Kossuth utcától egészen a Lehel térig közlekedne a jövőben, ezzel egy sűrűbb és kiszámíthatóbb villamosközlekedés jönne létre. A 12-es villamost kiegészítő, kizárólag hajnalban és késő este Újpest-központ és Rákospalota között közlekedő 270-es buszjáratot megszüntetnék.

A következő lépésben a BKK szakemberei alapos megfontolásnak vetik alá a fórumon elhangzottakat, különösen a lakossági javaslatokat, majd kérdőíves társadalmi egyeztetés kezdődik a tervezett változtatásokról, ahol bárki írásos formában elmondhatja a véleményét. Az eseményen bemutatott elképzelések a lakossági igények, ötletek függvényében módosulhatnak. A tervek szerint a végleges fejlesztések már idén tavasszal életbe léphetnek.

RD

fotó: Várai Mihály

, , , , , , , ,