Metrófelújítás: A főváros nem számított újabb hídzárra és ingyenes parkolásra

  •  
  •  
  •  

Ahogy arról korábban beszámoltunk, november 7-én indult az M3-as metró középső, belvárosi szakaszának felújítása és az ehhez kapcsolódó metrópótlás. Karácsony Gergely ennek kapcsán tett közzé bejegyzést a közösségi médiában.

Áthidalhatatlan probléma

“Sajnos azzal nem számolhattunk, hogy ezzel egyidőben kiderül, hogy a kormány megbízásából felújított és újabb hibák miatt ismét részben lezárt M0-s felüljáró, a Hárosi híd extra terhet tesz Budapest közlekedésére”

– fogalmazott a főpolgármester a Hárosi Duna-híd újabb lezárása kapcsán. A hidat a szerkezeti és statikai hibák miatt hosszabb időre le kellett zárni, ami komoly közlekedési torlódásokat okozott.

Augusztus végén, a főváros és a kormány között a Lánchíd felújítása körül kialakult politikai-gazdasági csatározás egyik leágazásaként, a hidat újból átadták a forgalomnak, ám november elején kiderült: ismét le kell állítani rajta a forgalmat, mert a kivitelező Strabag vezette STR M0 Konzorcium

“nem az elvárható gondossággal járt el a Deák Ferencről elnevezett Hárosi Duna-híd kialakításánál; a beépített saruk alulméretezés miatt folyamatosan tönkremennek”.

Erről Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára beszélt egy múlt vasárnap tartott sajtótájékoztatón. De a probléma a keddi Kormányinfón is szóba került, ahol Gulyás Gergely kancelláriaminiszter arról beszélt: meg kell vizsgálni, hogy a Strabagot és az A-Híd Építő Zrt.-t a vétett hibák miatt ki lehet-e zárni a jövőbeli magyar közbeszerzésekből.

Karácsony Gergely már korábban közölte, hogy az átkelő lezárása komoly közlekedési káosszal fenyegeti Budapestet.

Ingyenes parkolással a vírus ellen?

“Nem számíthattunk arra sem, hogy a kormány szerint az ingyenes parkolás az eszköz a járvány kezelésére”

– tette hozzá a főpolgármester mostani bejegyzésében. Kiemelte, hogy a járvány első hulláma alatt is sokat kritizált intézkedés ráadásul épp “az év legszmogosabb téli hónapjaiban történik”, ami vélhetőleg csak tovább ront majd Budapest amúgy is aggasztóan magas légszennyezettségén.

“Ez így együtt sok Budapestnek és a budapestieknek. Hiszen a közlekedési nehézségek mellett a város levegője is romlik, romlani fog. Kérem, hogy mindenki informálódjon a változásokról, és ha tudja, kerülje el autóval a belvárost”

– kérte Karácsony Gergely, aki szerint:

“Nehéz hónapok következnek, de a végén egy korszerű, biztonságos és gyönyörű M3-as metró várja majd ismét teljes vonalán a budapestieket.”

, , , , , , , , , , , , , , , ,