, , ,
  •  
  •  
  •  

Az újpesti piac teljes padlózatát ki kell cserélni – derül ki abból a felmérésből, amely az alig egy éve átadott, ingatlanfejlesztési nívódíjat elnyert épület műszaki állapotáról készült. A hibalista nagyon hosszú, és a csőd szélén egyensúlyozó fővállalkozó vonakodik elvégezni a garanciális munkákat, de a legszükségesebb javításokra lesz pénz.

Málló padló, eldugult csatornák, falakon csorgó víz, életveszélyes villanyvezetékek, csöpögő mennyezet, szivárgó talajvíz, összehangolatlan világításrendszerek, használhatatlan ajtók és végtelennek látszó jogi viták az alvállalkozóinak tartozó, a csőd szélén táncoló fővállalkozóval – csak néhány elem arról a több mint százpontos hibalistáról, amelyről Trippon Norbert gazdaságért, költségvetésért, városüzemeltetésért és projektmenedzsmentért felelős alpolgármester tájékoztatta az újpesti önkormányzat gazdasági bizottságának tagjait a testület szerdai ülésén.   
Botlások
A 7,5 milliárd forintból megépült, nemrégiben ingatlanfejlesztési nívódíjat vásárcsarnokban kezdettől sok a bosszantó technikai hiba. Az átgondolatlan tervezés miatt a csatornák rendre eldugulnak, a csapadékvíz elvezetését nem sikerült mindenhol megoldani, gyakoriak a tetőbeázások, a falakon kicsapódó víz pedig sok helyen életveszélyessé teszi a villamosvezetékeket. Baj van a bejárati és teraszajtókkal is, amelyek nem bírják a terhelést, és rendre elromlanak, a legnagyobb gond azonban a töredező padlózat. A gyenge minőségű, laza beton mozog, a rosszul felvitt műgyanta burkolat ezért mállik, repedezik, és sok helyen már balesetveszélyes. A szakértői vélemények szerint javítgatni felesleges, megoldást csak a padlózat teljes cseréje hozhat. (Ezt a munkát az alpolgármester szerint várhatóan folyamatosan, szakaszolva, a vásárló- és árusítótér egy-egy részét lezárva végzik majd.) 

Garantált viták

Azt gondolhatnánk, egy alig egy éve átadott épület esetében a javítások elvégzése nem okozhat gondot, hiszen garanciális munkákról van szó, amelyeket a fővállalkozó egy szó nélkül megcsinál, vagy megcsináltat, ám a helyzet nem ilyen egyértelmű. A KALOTHERM Zrt. nem ismeri el a hibák egy részét, ezeket ezért nem akarja, más esetben pedig egyszerűen nem tudja elvégeztetni a kötelező javításokat. A cég ugyanis a hírek szerint nem fizette ki alvállalkozói egy részét sem, akik ezért nem hajlandók elvégezni a garanciális munkákat. (Volt alvállalkozó, akit úgy kellett lebeszélni arról, hogy visszabontsa és elszállítsa az épület egyes szerkezeteit.) 

Valami van, de nem az igazi
Most úgy tűnik, a legsürgetőbb feladatokra azért lesz fedezet, a KALOTHERM által el nem ismert hibák jelentős részét ugyanis egy szakértői szemle a közelmúltban alátámasztotta, így az önkormányzat a cég 100 milliós bankgaranciájából 70 millió forintot lehívhat, ami a megrendelő Újpesti Vagyonkezelő szakmai álláspontja szerint elég lehet a legszükségesebb javításokra – derült ki a bizottsági ülésen, ahol a tagok elfogadták azt az előterjesztést, hogy az önkormányzat a sürgető munkákat, amilyen gyorsan csak lehet, elvégeztesse. (Kerestük a KALOTHERM Zrt.-t is, hogy a cég is elmondhassa véleményét az üggyel kapcsolatban, választ eddig még kaptunk.)