Második lett a Babits Gimnázium csapata az Estöri Kreatív Történelmi Verseny döntőjében

, , , , , ,
  •  
  •  
  •  

Dobogós helyezést ért el az Újpesti Babits Mihály Gimnázium csapata az Esterházy Magyarország Alapítvány és az Európai Parlament Magyarországi Kapcsolattartó Irodája által szervezett Estöri Kreatív Történelmi Verseny május 23-i döntőjében.

A 2016 óta megrendezett Estöri Kreatív Történelmi Versenyben a magyarországi és határon túli középiskolás csapatoknak a közelmúlt történelmével kapcsolatban kell kreatív, a modern digitális technológia és a közösségi média vívmányait is felsorakoztató feladatokat megoldaniuk. Idén, Magyarország uniós csatlakozásának huszadik évfordulója alkalmából az EU kelet-közép-európai országainak 2004-től napjainkig tartó történelme került terítékre.

Az ősszel indult versenysorozat első fordulójában még több mint száz csapat vett részt, a májusban rendezett végső döntőbe azonban már csak kilenc csapat jutott, köztük a Babits Gimnázium tanulói, név szerint Balázs Fruzsina, Korcsmár Kiara és Tószegi Levente, illetve felkészítő tanáruk, Gyüréné Orosz Ágnes. Az újpesti kilencedikes diákok Észtország szemszögéből vizsgálták az euromobilitás, vagyis az EU-n belüli szabad mozgás lehetőségének kérdését.

A döntős csapatoknak beugró feladatként egy fiktív Instagram-oldalt kellett elkészíteniük, a Budapesti Európai Ifjúsági Központban rendezett finálé során pedig villámkérdésekre adott válaszaikkal és egy-egy uniós szakkérdést a középpontba állító „párbaj” segítségével bizonyították jártasságukat az európai témákban. A Babitsos csapat végül második helyen végzett a kiélezett küzdelemben; az első helyezést a Deák téri Evangélikus Gimnázium tanulói szerezték meg. A győzteseket értékes informatikai és audiovizuális eszközökkel jutalmazták, emellett a döntő teljes mezőnye részt vehet egy szeptemberre tervezett brüsszeli tanulmányúton.

Az Esterházy Magyarország Alapítvány azért indította el nyolc évvel ezelőtt az Estörit, hogy a résztvevő diákok – történelmi ismereteik mellett – kommunikációs képességeiket, kreativitásukat, kritikai érzéküket, valamint a digitális technológia használatában való jártasságukat is fejleszthessék. Az Alapítvány elsődleges törekvése, hogy értékteremtő kezdeményezéseket támogasson és hidat építsen a múlt értékei és a modern, kortárs megközelítések között.

A Babits Mihály Gimnázium csapatáról és az Estöri vetélkedőről korábban az Újpesti Napló hasábjain is megjelent egy összefoglaló írás.

RD