Az Aquincumi híd és a kapcsolódó közlekedési hálózat részletes megvalósíthatósági tanulmánytervét a Speciálterv Építőmérnöki Kft. készítheti el a BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt. beruházásában – számolt be az uniós közbeszerzési közlöny alapján a Magyar Építők. Az ajánlattevő feladata a bemutatott tervezési cél komplex megvalósítása.
Az új híd a 10-es számú főút és az M3-as autópálya bevezető szakasza között létesülő kapcsolattal – 4,6 kilométer belterületi új út – együtt hoz létre olyan hálózatot, amely a meglévő közlekedési elemeken nem okoz feszültségeket.
A tervezési terület a Bécsi úttól a 2-es számú vasútvonal, majd Körvasút mentén a Marcheggi híddal párhuzamosan az M3-as autópálya bevezető szakaszáig tart.
A projekt a kapcsolódó közlekedési csomópontok és már meglévő útszakaszok kidolgozását, illetve átalakítását is magába foglalja.
Az új dunai átkelő az Újpest vasúti hídtól északra valósul meg. A 700 méter fesztávolságúra építmény megtervezése nem lesz egyszerű feladat, mert
- a többtámaszú híd típusára,
- a felszerkezet típusára és
- a keresztmetszeti kialakítására
is több verziót kell kidolgoznia a Speciáltervnek, figyelembe véve, hogy a híd a Duna főága és mellékága felett is átível majd.
A kapcsolódó új úthálózat nyomvonalára és a közlekedési csomópontokra is több, komplex variációt vár a BKK. A közúti kapcsolatok mellett ugyanis figyelembe kell venni a mikromobilitási és közösségi közlekedési kapcsolatok szerepét is.
Utóbbi azért is fontos, mert a projekttel a BKK hangsúlyozottan nem egy újabb városi autópályát akar létrehozni, hanem egy olyan közlekedési útvonalat, amely
szervesen illeszkedik a város szövetébe, és ennek megfelelően több közlekedési forma számára is gyűjtő-elosztó szerepet tölt be.