Hamarosan kiderül, jól gazdálkodnak-e az újpesti önkormányzati cégek

  •  
  •  
  •  

“Mik azok a fontos döntések, melyek egy egész esztendőre meghatározzák a működését? Ilyen volt például a költségvetés elfogadása februárban. Most pedig a gazdasági társaságaink pénzügyi elszámolása (ami nem azonos az elszámoltatással), és a 2021. évi üzleti terveik elfogadása” – szögezte le Trippon Norbert legutóbbi Facebook-bejegyzésében.

A gazdaságért, költségvetésért, városüzemeltetésért és projektmenedzsmentért felelős alpolgármester szerint ez a döntési folyamat

nagymértékben meghatározza, milyen minőségben látja el a feladatát a kerület vezetése.

Példaként említette

  • az önkormányzati ingatlanvagyon kezelését,
  • a játszóterek karbantartását,
  • a fa- és virágültetést,
  • a pályázatok megvalósítását, illetve
  • a járóbeteg-szakellátást.

Trippon Norbert megnevezte a hat, teljes mértékben önkormányzati tulajdonban lévő céget is, amelyek működéséről hamarosan döntés születik, ezek:

  • az Újpesti Vagyonkezelő Zrt.,
  • az Újpesti Pályázati Projektmenedzsment Zrt.,
  • az Újpesti Városgondnokság Kft.,
  • az Újpesti Kulturális Központ Nonprofit Kft.,
  • az Újpesti Egészségügyi Nonprofit Kft. (SZTK), valamint
  • az Újpesti Sajtó Szolgáltató Nonprofit Kft.

Az alpolgármester szerint a cégek megvizsgálják, hogy a tavalyi költségvetésből kapott pénz több, vagy kevesebb volt-e, mint amit az előző esztendőben közfeladataik ellátására költöttek.

“Ha több volt, az azt jelenti, hogy túlkompenzáltak, ha kevesebb, az pedig azt, hogy alulkompenzáltak voltak”

– emelte ki a Trippon Norbert, hangsúlyozva:

“A pénzügyi elszámolás elfogadása lesz majd az alapja a májusban elfogadandó éves mérlegbeszámolójuknak is.”

, , , , , , , , , , ,